چرا کسب و کارهای فروشگاهی به سایت نیاز دارند؟ ؛ویژگی های یک سایت فروشگاهی

فهرست مطالب

هنگام تصمیم گیری برای فروش محصولات به صورت آنلاین، بسیاری از کسب و کارهای فروشگاهی بین فروش در بازارهای آنلاین مانند دیجی کالا و ایجاد یک وبسایت تخصصی برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنند.

در حالی که هر دو گزینه مجموعه از مزایا و معایب را با خود به همراه دارد و هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد.

ولی ما معتقد هستیم مشاغلی که واقعا برای فروش اینترنتی جدی هستند باید برای کسب و کار خود یک وبسایت تخصصی داشته باشند.

البته بازارهای دیگر مانند دیوار، دیجی کالا و… وجود دارند که می‌توان از طریق این بازارها محصولات را فروش داد اما این ابزارهای به همراه خود محدودیت‌های بسیاری دارند؛

و از آنجایی که مشتریان شما دوست دارند که محصولات شما را در وبسایت اختصاصی کسب و کار شما ببینند و خرید کنند، باید برای کسب و کار فروشگاهی خود یک وبسایت تخصصی ایجاد کنید.

 

چرا کسب و کارهای فروشگاهی به سایت نیاز دارند ؟

چرا کسب و کار فروشگاهی شما به سایت نیاز دارد؟

اگر می‌خواهید بدانید که چطور کسب و کار خود را سریع رشد و پیشرفت دهید و آینده آن را تضمین کنید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

۱.به راحتی یک لیست از ایمیل مشتریان خود را جمع آوری کرده و از طریق ایمیل با آن ها ارتباط برقرار کنید.

یکی از مهم ترین مزایای داشتن وبسایت اخصاصی این است که می‌توانید مستقیما برای بازدیدکنندگان و مشتریان در وبسایت بازاریابی کنید.

برخلاف بازارهای مختلف که مشتریان فقط محصولات شما را خریداری می‌کنند و شما نمی‌توانید به ایمیل و اطلاعات تماس همه آن ها دسترس داشته باشید؛

در وبسایت شما به راحتی می‌توانید با ایجاد فرم هایی اطلاعات تماس مشتریان خود را دریافت کنید.

زمانی که ایمیل مشتریان خود را داشته باشید، به راحتی می‌توانید تبلیغات بازاریابی ایمیلی برای آن ها راسال کنید؛

برای مثال برای محصولات خود تخفیف قائل شوید یا محصولات جدید خود را اعلام کنید.

در بازار های مختلف مانند دیجی کالا یا دیوار، به دست آوردن مشتریان دائمی بسیار کار دشواری است!

زیرا دسترسی مستقیم به مشتریان خود ندارید. این به شما فرصت‌های  کمتری برای ارائه خدمات خود به مشتریان و تبلیغ سایر محصولات خود می‌دهد.

از آنجایی که حفظ مشتری آسان تر و ارزان تر از به دست آوردن مشتری است، برقراری ارتباط با مشتریان فعلی بخش ضروری کسب درآمد برای کسب و کار شما به حساب می آید.

 

برند خودتان را ایجاد و آن را تقویت کنید

۲.برند خودتان را ایجاد و آن را تقویت کنید

زمانی که از بازارهای مختلف برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنید، نمی‌توانید به راحتی برند خود را به مشتریانتان معرفی کنید.

در این بازارهای از محدودیت های کاراکتر یا محدودیت تعداد کلمات گرفته تا استفاده از لوگو، فضای کمی که برای سفارشی سازی گذاشته اند یا برندسازی وجود ندارد!

در واقع این برند خود آن بازار است که بیشتر خودش را نشان می‌دهد و شناخت برند شما را توسط مشتریان تقریبا غیر ممکن می‌کند.

حتی اغلب اوقات مشتریان و بازدیدکنندگان در این بازار ها تصور می‌کنند که این محصول شما متعلق به آن بازار است!

به عبارتی دیگر کسانی که محصولات شما را خریداری می‌کنند به جای شما، بازار را به خاطر خواهند آورد!

 

۳.مشتریان خود را بهتر بشناسید

داشتن وبسایت فروشگاهی به شما کمک میکند تا مشتریان خود را بهتر درک کنید و بشناسید. این اطلاعات شامل موقعیت مکانی آن ها، همچنین نحوع یافتن وبسایت شما و شنیدن آن ها در مورد شما می‌شود.

می‌توانید رفتار آن ها را در وبسایت خود تجزیه و تحلیل کنید، مانند آنچه که آن ها به آن نگاه کردند تا مسیری که باید برای خرید از شما طی کرد را پیدا کنند.

اگر محتواهای ارزشمندی در وبسایت خود دارید که تا الان توانسته مشتریان زیادی را برای سایت شما به ارمغان بیاورد؛

می‌توانید تلاش خود را در گسترش این محتواها متمرکز کنید و پول بیشتری را برای گسترش این محتواها خرج کنید یا خودتان آن‌ها را تولید کنید چون می‌دانید که این کار در بلند مدت برای شما سود بسیاری را به وجود می‌آورد.

با داشتن وبسایت اختصاصی برای کسب و کار فروشگاهی خود نه تنها می‌توانید اطلاعاتی درمورد مشتریان فعلی خود به دست بیاورید بلکه می‌توانید بفهمید که چرا افرادی که در سایت شما ثبت نام کرده اند از محصولات شما خرید نکرده اند.

شاید این صفحه محصولات شما باشد که نظر مشتریان را به خود جذب نکرده است یا شاید هزینه بالایی برای ان در نظر گرفته اید و کمتر کسی می‌تواند این هزینه را بپردازد.

 

۴.قوانین خود را برای سایت فروشگاهی خود تأیین کنید

با راه اندازی یک سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود، این آزادی را به دست می‌آورید که بتوانید مستقیما هر تغییر یا قانونی روی سایت و کسب و کار خود اعمال کنید!

به عنوان مثال

۱.می‌توانید عکس های و ویدیو های محصولات خود را در هر کجا از صفحه محصول که خواستید اضافه کنید

۲.می‌توانید طرح های و عکس های سایت خود را هر زمان که خواستید تغییر دهید

۳.می‌توانید قالب و رنگ وبسایت خود را هر زمان که اراده کردید تغییر دهید

۴.می‌توانید در سایت خود مقالات مرتبط قرار دهید و هزمان که خواستید آنها را بروزرسانی کنید

۵.می‌توانید داستان به وجود آمدن خود را در سایت با کاربران به اشتراک بگذارید و همچنین اطلاعات تماس خود را به راحتی در اختیار آنان قرار دهید.

۶.همچنین میتوانید مشتریان نمونه سایت خود را در یک صفحه مخصوص یا صفحه اصلی سایت معرفی کنید!

جذب نظر کاربران برای محصولاتتان

۵. جذب نظرات مثبت برای محصولاتتان

یکی از مهم ترین محتواهایی که کاربران و مشتریان میتوانند در سایت شما تولید کنند، نظرات مثبتی است که برای محصولات شما ایجا میکنند.

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که قبل از خرید یک محصول ابتدا نظرات کاربران و خریداران آنرا مشاهده کرده باشید و بر اساس ان نظرات تصمیم به خرید آن محصول گرقته باشید. امروزه برای اکثر کاربران تجربه خرید مشتریان قبلی مهم تر از هر عامل دیگری شده است.

با راه اندازی و طراحی کی وبسایت برای کسب و کار خود به راحتی میتوانید تجربه ای کاربرپسند برای کابران و مشتریان خود ایجاد کرده و با جذب نظر مثبت آن مشتریان، فروش بیشتر محصولات خود را تضمین کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره رایگان

شروع به ایجاد تجربه های خرید فوق العاده برای مشتریان خود کنید

همیشه به یاد داشته باشید لازم نیست حتما چیز جدیدی اختراع کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید! صرفا با گوش دادن به بازخوردهای مشتریان خود و نظارت بر رقبا است که میتوانید روند های جدیدی را در تجارت الکترونیک خود ایجاد کرده اید را بررسی کنید که آیا باعث پیشرفت کسب و کارتان شده اند یا خیر.

متأسفانه یا خوشبختانه میتوان گفت که در ایران اکثر کسب و کار های فروشگاهی برای کسب وکار خود وبسایت ندارند و در این فضا فعالیتی انجام نمیدهند.

شما میتوانید با طراحی و راه اندازی یک وبسایت برای کسب و کار خود میتوانید از این فرصت استفاده کرده و مشتریان بیشتری را برای خود جذب کنید و شاهد رشد درآمد خود باشید

 

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست روی یک ستاره کلیک کنید کمترین امتیاز سمت چپ است .

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تهیه و تنظیم توسط : علیرضا زرپرور

اشتراک گذاری

×
کلمه عبور این حساب کاربری را وارد کنید:
یک کد برای ایمیل زیر ارسال گردید:
یک کد برای شماره همراه زیر ارسال گردید: {{ phoneNumber }}

پیمایش به بالا